Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

Partene

Selger er Bandasjebutikken, Valkendorfsgt. 2c 5012 Bergen, post@bandasje-butikken.no, tlf: 55 23 01 05, org. nr. 814235432, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Levering og frakt:

Leveringstid er typisk 1-4 virkedager (avhengig av avstand), enkelte strøk 4-5 virkedager. Lenger leveringsstid kan forekomme hvis det ikke er på lager. Vi leverer i hele fastlands-Norge. (Ikke Svalbard).

Ved bestilling over kr 1000, – er det gratis frakt.
Ved bestilling under kr. 1000, – er porto kr 99, –
Dellevering kan forekomme.

Vi tar forbehold om dobbeltbestilling og varer som kan sendes ut selv om det ikke kan vises på forskjellige steder. Skulle dette skje vi vil kontakte deg.

Angrerett / kansellering av ordre:

Du har etter kjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt varen. Ved retur skal varen være hel og ubrukt og være i originalemballasje.

Angreretten kan ikke benyttes på produkter som for helse eller hygiene ikke er egnet for retur eller på produkter hvor forseglingene er brutt etter levering. Angreretten kan ikke benyttes på medisinsk utstyr eller medisinsk forbruksmateriell.

Kjøper betaler returomkostningene. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet til deg. Ved retur av uavhentede pakker refunderer kun beløpet for produkter og ikke frakt.

Reklamasjonsrett:

Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt. Hvis det skulle oppstå en skade under transport og emballasjen er synlig skadet, kvitter for mottak med forbehold. Ta så kontakt slik at vi kan bli enige om retur / erstatning av varen. Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varen (e).

Vi tar forbehold om at fargen kan avvike fra foto.

Priser:

Priser oppgitt i nettbutikken gjelder på nett og prisene kan variere i den fysiske butikk. Vi tar forbehold om feilprising av varer. Skulle dette skje vil du bli kontaktet og få mulighet til å heve kjøpet. Ansvarlig for kredittkorttransaksjon, reklamasjoner, retur mm: Vilkårene gjelder for den valgte butikken. Den valgte butikken har det teknisk og juridisk ansvarlig for sin virksomhet.

Personopplysninger:

Ved å bruke tjenestene som aksepteres behandling av dine personopplysninger som er skrevet i vår personvernerklæring . Vi behandler kun personopplysninger om hva som er oppgaven til oss og noe som måtte være behov for når vi skal utføre den plikt som er over deg.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.